SAMME dag som Petter Northug fortalte sitt store publikum at han brøt med Norges Skiforbund for å finne ny motivasjon, trakk Coop tilbake sin nye grillvott fra markedet. Det viste seg at votten ikke tålte høy nok varme. Derfor ble alle Coop-medlemmene som hadde satset 20 kroner på dette produktet, tilbudt å få pengene sine tilbake på nærmeste samvirkelag.
Nå som temperaturen stiger rundt samvirkebevegelsens oppkjøp av Nortug, kan bli verre for ledelsen å gi samme kompensasjon for det tapet en årlig langrennsatsing opp mot 20 millioner påfører medlemmene.
For hvordan erstatter du egentlig tapt identitet?
KANSKJE ved å bli noe helt annet.
Eller som sponsorsjef Vegard Dahl Holm i Coop besvarte den første kritikken mot Northugs overgang fra langrennlandslaget til samvirkelaget:
- Mange har et ensidig syn på Coop som organisasjon og vår egenart, sa sponsorsjefen, og har åpenbart rett.
For når Coops slagord "litt ditt" i organisasjonens nye sportsatsing blir byttet ut med "alt mitt", forteller det om en ganske annerledes bevegelse enn den de 1,2 millioner medlemmene trodde de tilhørte.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.