Dagbladet

NOEN HAR FLAKS: George Clooney digget ideen til reklamefilmen for den norske storbanken.

Superstjerne skal få nordmenn til å spare

George Clooney avbrøt ferien for å ta birolle i reklamefilm for norsk storbank.

FIKSET CLOONEY: Trond Bentestuen i DnB Nor fikk tak i George Clooney til bankens nye reklamefilm. Foto: Morten Holm  / SCANPIX

FIKSET CLOONEY: Trond Bentestuen i DnB Nor fikk tak i George Clooney til bankens nye reklamefilm. Foto: Morten Holm / SCANPIX

Publisert

(Dagbladet): George Clooney avbrøt sommerferien for å være med på den nye reklamefilmen til DnB Nor.

I filmen dukker Clooney opp som den perfekte ungkar for en kvinne som har plutselig har fått lykken med seg, skriver Kampanje.

Banken innrømmer at de ikke hadde ventet at superstjernen skulle stille opp i reklamefilmen som skal få nordmenn til å tenke sparing.

- Vi så for oss at kvinnen skulle ha den perfekte ungkar, men jeg må innrømme at dette var en «long shot», forteller Trond Bentestuen, kommunikasjonstopp i DnB Nor til Dagbladet.

Clooney digget ideen

Da banken ikke fant denne ungkaren i Norge, var det noen som foreslo Clooney.

- Det skader ikke å prøve, tenkte vi. Han er jo vår tids Sean Connery, sier han.

Clooney digget ideen, og avbrøt ferien for å være med på filmen. Ifølge Bentestuen innvolverte også skuespilleren seg i selve produksjonen av filmen.

- Han var i det hele tatt veldig innvolvert i ideen til filmen. han var også veldig raus under opptak, fortsetter bank-toppen.

«I love it» skal han ha sagt etter at han fikk se det ferdige resultatet.

Lover flere overaskelser

Banken som til daglig er opptatt av penger, er noe mer taus når spørsmål om honoraret dukker opp.

- Vi måtte grave mindre dypt enn vi hadde trodd i lommeboken. Selv om det er en betydelig investering er vi opptatt av helheten.

- Hvem er den neste superstjernen banken nå vil jobbe med?

- For oss så handler det ikke om kjendiser. Jeg stiller meg tvilende til om dette er startskuddet til en rekke kjendiser i fortsettelsen. Men vi kommer til å fortsette med overrasker, understreker Bentestuen.

Meldte seg frivillig

Bentestuen har ikke møtt superstjernen selv.

- Vi er en kostnadbevisst organisasjon. Men det var mange av mine kvinnelige kollegaer som gjerne ville være med på produksjonen, sier og ler.

Reklamefilmen, som er signert Janne Brenda Lysø og Stian Johansen i Try reklamebyrå, har premiere fredag kveld og er startskuddet for en kampanje om sparing fra storbanken.

Høst/Vinter : Tre kolleksjoner du bør se